Welcome to Ann's Blog

Hi there! With this Blog, I will try to inform you on regular bases about what I'm up to at the moment. Make sure to check the latest updates from time to time! See ya! #12 Ann

Tuesday, October 21, 2008

Back in Russia

Back in Russia..

We hebben een schitterend seizoen gehad in Amerika met San Antonio. Het was dan ook een ontgoochelende finale tegen Detroit.
In de finale misten we een extra rotatie door de kwetsuren van onze pointguards. Detroit heeft veel ervaring en kon rekenen op mvp Katie Smith. Maar het was pijnlijk om de finale in 3 wedstrijden te verliezen. Zeker als je zo hard gewerkt hebt om daar te geraken.
Maar ik kan terugkijken op een geslaagde WNBA campagne. We werden ‘Western Conference’ kampioen in een competitie met zware concurrentie. Maar ook op menselijk gebied zie ik het als een verrijkende ervaring, de ploeg en coaching staff bestaan in San Antonio uit uitzonderlijke individuen.

Na een (te) korte stop in België ben ik terug in Moskou.
In minder dan een week tijd veranderde ik van mijn San Antonio Jersey naar CSKA Jersey. Van San Antonio, USA naar Moskou, Rusland.
Door het lange seizoen in Amerika miste ik 2 competitiewedstrijden met CSKA in de Russische competitie. Dus weinig tijd om te rusten en onmiddellijk aansluiten bij mijn ploeg in Moskou. Het is altijd een beetje thuiskomen, omdat het zo vertrouwd geworden is. Het is ondertussen mijn 5e seizoen hier in Rusland. De naam van de ploeg is veranderd maar de basis van de ploeg blijft behouden. Edwige Lawson, Maria Stepanova, Ilona Korstine, Olga Arteshina, en mezelf, spelen al 4 jaar samen.

Dit jaar hebben we een paar sterke aanwinsten, Katie Douglas (Indiana, WNBA), Janel Mc Carville (New York, WNBA), Gorbunova Olexandra (ex Sopron), Liudmila Sapova, Danilochkina Elena.
Alle ploegen in Rusland blijven zich versterken.
Spartak Moskou, Dynamo Moskou en Ekaterinburg blijven de gekende concurrenten voor de Russische titel.


Ik ben momenteel in Riga, Letland. Morgen spelen we onze tweede euroliga wedstrijd.
Op 19/11 spelen we terug tegen Lille. Altijd leuk om terug dicht bij huis te spelen.
We spelen in groep B met als zwaarste tegenstander, Brno. Venetië is de nieuwkomer.
Euroliga blijft mijn stokpaardje. Het halen van de Final is dus een absolute must!



Tot binnenkort,
Ann

0 Comments:

Post a Comment

<< Home